sábado, 2 de enero de 2021

IDEIA-LEHIAKETA URTARRILAK 30ERA ARTE/ CONCURSO DE IDEAS HASTA EL 30 DE ENERO





Eta neskatoei feminismoa zer den kontatzen badiegu?


"Eta neskatoei feminismoa zer den kontatzen badiegu, txikitatik bizitza osoagoa eta indarkeria matxistarik gabekoa aldarrikatzeko? Eta beste ipuin bat kontatzen badiegu? ". Horixe da Jabekuntza feministarako Eskolaren oinarria, urritik aurrera haur eta nerabeentzako ikastaroak eta jarduerak antolatuko dituena, Gasteizko Udalaren babespean. Jarduera eta tailer horien artean, 10 eta 16 urte bitarteko neskei independenteak izaten, diren bezala maitatzen, zerbait nahi ez dutenean "ez" esaten eta beren idealak defendatzen irakatsiko die.

Udaleko Berdintasun Zerbitzuak haur eta nerabeentzako ikastaroak zabaltzeko ekimena herritar batengandik abiatu zen, eta proposamen hori hiria hobetzeko moduari buruzko programa parte-hartzaile batean egin zuen. Ahalduntze feministarako Eskolak atal bat izango du, "Eta neskatoei ipuin desberdin bat kontatzen badiegu?" Galderaren azpian, berdintasunaren alde lan egiteko, txikitatik.

Espazio horretan, neskatoen gidari izango diren hainbat eremutako emakume ahaldunak aurkeztuko dira, eta, adibidez, aliatuak izateak eta arerio ez izateak bizitzan lagunduko diela irakatsiko zaie.

Adin txikiko trans edo Irungo eta Hondarribiko (Gipuzkoa) alardeetako gatazkei buruzko hitzaldiak izango dira, baita irakurketa feministako klubak, autodefentsa tailerrak eta jendaurrean hitz egiteko teknikei buruzko ikastaroak ere.

Horrez gain, landa-eremuko emakumeak, gaixotasun mentala dutenen aurkako indarkeria, feminismoa mundu islamiarrean, "Bularreko minbiziaren tabu orbainak" eta aitatasun eta amatasun ez-heterosexualak ere izango dituzte hizpide, besteak beste.


   ¿Y si les contamos a las niñas qué es el feminismo?

https://www.eldiario.es/euskadi/euskadi/contamos-ninas-feminismo_1_1963343.html


 "¿Y si les contamos a las niñas qué es el feminismo para que reivindiquen desde pequeñas una vida más plena y libre de violencia machista? ¿Y si les contamos un cuento diferente?". Esta es la base de la Escuela para el Empoderamiento Feminista que, tutelada por el Ayuntamiento de Vitoria, organizará a partir de octubre cursos y actividades para niños y adolescentes. Entre esas actividades y talleres enseñará a niñas de 10 a 16 años a ser independientes, a quererse como son, a saber decir "no" cuando no quieren algo y a defender sus ideales.

La iniciativa de que el Servicio de Igualdad del Ayuntamiento ampliara los cursos a niños y adolescentes partió de un ciudadano que hizo esta sugerencia en un programa participativo sobre cómo mejorar la ciudad. La Escuela para el Empoderamiento Feminista tendrá un apartado que, bajo la pregunta "¿Y si contamos a las niñas un cuento diferente?", tiene como objetivo trabajar en favor de la igualdad desde edades tempranas.

En este espacio se presentará a mujeres empoderadas de distintos ámbitos que sirvan a las niñas de guía y se les enseñará por ejemplo que ser aliadas y no rivales les ayudará en la vida.

Habrá conferencias sobre los menores trans o sobre los conflictos en los alardes de Irun y Hondarribia (Gipuzkoa) que perduran ya 22 años, además de clubes de lectura feminista, talleres de autodefensa y cursos sobre técnicas para hablar en público.

También se hablará sobre las mujeres en el ámbito rural, la violencia contra las que padecen enfermedad mental, el feminismo en el mundo islámico, las "cicatrices tabú del cáncer de mama" o las paternidades y maternidades no heterosexuales, entre otras muchas cuestiones.

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Hezkuntza prebentzio-neurri gisa

Hezkuntza goiztiarra funtsezkoa da genero-indarkeriak gure gizartean dakarren gaitzari aurre egiteko. Mercedes Bermejo Psikologoen Elkargo Ofizialeko atal klinikoko koordinatzaileak eta Pozuelo psikologoak honako hau adierazi du:

 "Nerabeek jasotzen dituzten eraso edo abusu horien zati bat, askotan, familia-giroan bizitzen dute. Nolabait, etxean errespetu faltak eta erasoak egon dira, eta hori normalizatu, barneratu eta erreproduzitu egiten da. Etxean ikasitako jokabide-ereduak dira, lehen mailako erreferenteetatik, gurasoengandik, jaso dituzten ereduak."

Gainera, Bermejok adierazi du gaur egun nerabeen psikologoen eskaria gogo-aldartearen nahasmenduetan oinarritzen dela nagusiki (depresioa, apatia, motibaziorik eza). "Antsietate arazoak edo arazo emozionalak indarkeria matxista jasaten ari diren zantzuak izan daitezke. Hau da, ez dute identifikatu eta ez dute arazo bat balitz bezala atzeman ', azaldu du.


Evak dioenez, biktimek erasotzailearekiko duten mendetasuna eta mendetasuna harremana behin betiko utzi eta hilabete batzuetara ere luzatzen da. Beraz, nerabeen arteko harremana gertatzen denean, egoera are arriskutsuagoa bihurtzen da: "Eboluzio-etapa oso delikatuan dauden pertsonak dira. Beste pertsona baten menpe egoteko joera dago, eta bestea gabe ni ez naizela inor sinesteko joera dago, ez naiz gai eta ezin izango dut ', azaldu du Mercedes Bermejok.


Educación como medida de prevención

La educación temprana es esencial para afrontar la lacra que supone la violencia de género en nuestra sociedad. Mercedes Bermejocoordinadora de la sección clínica del Colegio Oficial de Psicólogos y psicóloga en Psicólogos Pozuelo señala: 

"Parte de estas agresiones o abusos que reciben las adolescentes muchas veces lo vivencian dentro del clima familiar. De alguna manera ha habido faltas de respeto y agresiones en casa y eso se normaliza, se interioriza y se termina reproduciendo. Son patrones de conducta aprendidos en casa, modelos que han recibido de sus referentes primarios, sus padres.’’

 Además, Bermejo apunta que actualmente la demanda de psicólogos por parte de los adolescentes se centra principalmente en trastornos del estado de ánimo (depresión, apatía, desmotivación…). "Los problemas de ansiedad o emocionales pueden ser indicio de que puedan estar sufriendo violencia machista y que la tienen normalizada. Es decir, ellas no lo han identificado ni lo han detectado como si fuera un problema’’, explica. 

Tal y como cuenta Eva, la dependencia y sumisión que sienten las víctimas por su agresor se dilata incluso hasta meses después de haber dejado definitivamente la relación. Por lo tanto, cuando la relación se da entre adolescentes, la situación se vuelve todavía más peligrosa: "Son personas que están en una etapa evolutiva muy delicada. Hay una tendencia a depender de otra persona y a creer que sin el otro yo no soy nadie, no soy capaz y no voy a poder’’, describe Mercedes Bermejo. 






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